Off we go! Een klein maandje onderweg - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Gido Drent - WaarBenJij.nu Off we go! Een klein maandje onderweg - Reisverslag uit Surfers Paradise, Australië van Gido Drent - WaarBenJij.nu

Off we go! Een klein maandje onderweg

Door: Gido

Blijf op de hoogte en volg Gido

16 November 2016 | Australië, Surfers Paradise

Het heeft even geduurd.. maar ik heb eindelijk goede wifi en zin gevonden om jullie eens goed op de hoogte te brengen. Nu een maandje onderweg en al ongelooflijk veel gezien, meegemaakt en super veel leuke en interessante mensen mogen ontmoeten! Dat en de wat minder leuke momenten waarin je je ineens realiseert dat je toch wel heel ver weg zit van Vriezenveen..

Gezien ik niet echt een schrijver ben ga ik jullie niet vervelen met een eeuwig durend dagboek. Daarentegen ben ik wel zo gek om de hele dag met een Gopro en camera rond te sjouwen. Bekijk dus vooral de foto's en video's!

Na een super afscheidsfeest (waarvoor dank), een week vol 'nou.. ja.. tot ziens', en het inpakken van mijn, zo blijkt nu, veel te zware backpack stond ik dan eindelijk op Schiphol om vervolgens binnen 24 uur te landen in Sydney.

Het 'Ultimate Oz' programma in mijn eerste week bestond vooral uit zon, zee, strand, zo nu en dan een biertje, en een groep van 20 toffe mensen! In Sydney hadden we onze infosessies een tour door de stad en een katamarancruise door de haven. Daarna brachten we 2 dagen door in het 'Ultimate Base Camp', zo'n 4 uur boven Sydney. Hier werden we met veel te lompe legervoertuigen en een dikke Toyota Landcruiser van de ene naar de andere activiteit gereden door duinen, over stranden en omdat het niet anders kon helaas ook over de weg. (Had ik al gezegd dat bijna iedereen hier Toyota rijdt? Heerlijk!) Rondom het basecamp hebben we gesandboard op de duinen, walvissen gespot op het strand, geleerd over alles wat je kan doden in Australië en de lieve versies daarvan vastgehouden. Verder beklommen we een heuvel/berg voor mooie uitzichten, gingen we op een koude en regenachtige dolfijnencruise en dronken we goon op het strand waar ik m'n eerste 'Ozzy slang' leerde spreken.

Ja ik weet dat het veel opsommingen zijn, maar het waren gewoon veel activiteiten in één week..

De week sloten we in Sydney af met een pubcrawl op de zaterdag en een iets wat brakke wandeltocht langs de beroemde stranden van Sydney. Toen inmiddels een goede band opgebouwd met wat gekke kerels en Wales en Engeland!

Na 'Ultimate Oz' geen tijd om bij te komen want de dag erop vetrok ik samen met Jake uit Wales richting Surfcamp. Jake en ik voegden ons bij nog 5 gezellige mensen die we al kenden uit de eerste week in een surfcamp slaaphut. We lieten ons in 5 dagen en 8 surflessen helemaal afpeigeren door de groep chille surfdudes die als leraar dienden, al bleken die na dag 2 vooral interesse te hebben in de surfkunsten van de vrouwelijke deelnemers..
Afgezien daarvan kan ik met trots zeggen dat ik na dag 5 toch zeker het overgrote deel van de golven kon pakken!

Na surfcamp voegden Jake en ik ons weer bij de groep waarna een wat doelloze week in Sydney volgde! Geen plan en toch wel een beetje ver van huis.. Uiteindelijk besloten om daarom toch maar weer geld uit te geven en de kerels tijdelijk achter te laten in Sydney: Ultimate East Coast.

Sinds afgelopen vrijdag ben ik van Sydney naar Surfers Paradise gereisd door middel van een wat krappe bus bestuurd door een toffe lokale gids! Wijnproeven, omrijden voor prachtige afgelegen plekken, een koala-ziekenhuisbezoek, 'tubing' in een rivier, slapen in een 'swag' onder de sterren, slapen in een hostel vol met hippies en vooral veel zwemmen in de oceaan op de mooiste stranden etc.. etc..
Nu in ieder geval in Surfers Paradise waar ik morgen weer ga surfen! Vrijdag stap ik weer op de bus naar Brisbane en daar houdt m'n plan eigenlijk weer op.. hoe en wat zie ik dan wel weer!

Nogmaals, bekijk vooral de foto's!




  • 16 November 2016 - 09:53

    Barbara Roseboom:

    Super tof Donsie! Blijf genieten

  • 16 November 2016 - 10:43

    Annemarie:

    Hey Gido,

    Leuk om op deze manier je te kunnen volgen!
    Geniet van alle dingen die je gaat beleven.

    Groet Annemarie

  • 16 November 2016 - 10:56

    Carlijn:

    ah dat klinkt allemaal heel tof!! Nu al zo veel dingen gedaan!!
    Blijf er van genieten :) ik kijk uit naar je volgende verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gido

22 lentes jong, afgestudeerd maar niet klaar voor een fulltime baan etc. Daarom vertrok ik 21 oktober 2016 naar Australië om daar op zoek te gaan naar andere culturen, mooie natuur, (veel levensgevaarlijke) wildlife, de zon en mezelf. Het plan is om tot februari in Straya te blijven, daarna Nieuw Zeeland te bezoeken voor een maand, vervolgens weer terug naar Straya te gaan en tot slot aan het einde van mijn reis nog een maand door Zuid-oost Azië te reizen.

Actief sinds 15 Sept. 2016
Verslag gelezen: 1961
Totaal aantal bezoekers 3466

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2016 - 31 Juli 2017

Gido Downunder (Donsunder)

Landen bezocht: